söndag, mars 25, 2007

Tips på energikick

Sitter på bussen på väg hem trött som en bit kött. P3 i lurarna och pendlar hållningen är total. Slapp, hopsjunken och blank blick som tittar ut i mörkret. Då händer det, i lurarna injiceras en energikick som aldrig tidigare medicinskt dokumenterats. Houman Sebghati levererar Svensk rap som skulle kunna väcka döda till liv.

Houman får ett hjärta till vänster att slå hårdare än hårt....

Låten som jag hörde var "Undra om" från Houman Sebghatis "Reptilernas Planet". Helt klart är att "reptilernas Planet" skall finnas i varje spelare som bärs av personer med hjärtat till vänster. Personer som finns i verkligheten, och inte på Stureplan.

Reptilernas planet med Houman Sebghati

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad grymt, jag trodde att jag var den "enda" som har upptäckt honom! Försök få tag på Houman & Kens "Öden" om du inte redan har den=)

Krassman sa...

Slim: Det var ju ren lycka att hitta denna pärla måste jag säga. Den här månaden har varit en ren musikalisk fullträff alltså. Hoppas man kan hitta någon spelning med Houman....

Anonym sa...

Fasiken brorsan, måste kolla upp den där Houman tror jag... Tack för tipset! Ses snart, kära hälsningar från syrran.

Krassman sa...

Emily: Han är helt grym. Du får höra på honom när du kommer imorgon.