fredag, maj 04, 2007

Framtidens boktips, om vi skall ha någon alltså

Har nog gjort mitt livs bästa investering. För ynka 99 riksdaler så har jag förhoppningsvis tagit mitt största steg in i vår framtid, om vi nu skall ha någon på vår planet alltså. Har sporadiskt följt City:s tips för en hållbar utveckling. Tipsen som är hämtade från Johan Tells bok "100 sätt att rädda världen" och nu har jag äntligen köpt ett eget exemplar.

Johan Tell kommer och skall ha föreläsning oxå.

Kommer att använda Tell:s bok i en studiecirkel om hållbar utveckling som jag skall hålla med Socialdemokraterna och Vänsterpartiet i Norrtälje. Detta skall ligg till grund för vår samlade miljöpolitiska plattform.

Detta är vad förlaget skriver om boken i ett pressmeddelande
"Aldrig tidigare har människans påverkan på miljön varit större. Samtidigt är våra möjligheter att förändra detta kanske större än någonsin tidigare. 100 SÄTT ATT RÄDDA VÄRLDEN är det kanske största svenska miljöprojektet i modern förlagshistoria. Författaren Johan Tell har, i samarbete med forskare från Tekniska Högskolan, Karolinska Institutet och Stockholms Universitet, skrivit en bok som lyfter fram alla de möjligheter som vi som enskilda individer har att bidra till en mer hållbar framtid."

Krassman, In Your Face

3 kommentarer:

Nathalie Sundesten Landin sa...

Man tackar - högst upp!

Anonym sa...

Bra, bra att du tar tag i miljöfrågan på allvar! Förresten, Sthlm vs. Helsingfors med Laakso och Peter Jöback- fan va najs låt!

Krassman sa...

Syster-yster: Laakso är så jäkla bra. I lurarna var da...(ha)