fredag, augusti 24, 2007

Rätt prioriterat Ulrica

Politik är allt, men ändå inte. Ulrica Messing (s) lämnar sin plats i riksdagen. Hon meddelade detta på en presskonferens på 68:an tidigare idag. Hennes val att prioritera familjen framför sitt uppdrag i riksdagen är helt rätt, om bara fler kunde resonera på det sättet. Politik är inget man skall ägna sig åt hela sitt liv tyker jag. Det är alldeles för många som låser in sina liv i möteskalendariet och glömmer att prioritera nära och kära.

Vi ses i valrörelsen Ulrica

Springer själv på för mycket möten och är borta mycket från familj och vänner. Känslan blir ganska påtaglig just nu när jag är hemma för att inskola barn på dagis och får frossa för att jag knappt hinner blogga....suck, hopplöst fall kanske. Dörren till politiken kommer ändå alltid att finnas för Ulrica och jag ser fram emot att träffa henne tillsammans med Anna Sjödin och dessa andra fantastiska Socialdemokratiska tjejer som kommer att slå "spiken i kistan" för Reinfeldt och den borgerliga gubbmaffian.

Krassman, In Your Face

5 kommentarer:

Anonym sa...

En sosse mindre är ju aldrig fel.

Krassman sa...

Anonym: Vet inte om du läst någonting men Ulrica Messing är fortfarande en aktiv Socialdemokrat. Om vi nu skall räkna Sossar så tror jag att hennes Miljadär till sambo nu mer är sosse så det gör oss till ännu en, In Your Face...

Anonym sa...

Krassman särskriver och kan inte stava.

Krassman sa...

Anonym: Jag vet. Men det finns så många konstiga ord och bokstäver. Det är inte så lätt som det ser ut skall du veta.

Anonym sa...

Ulrica Messing är en ovanligt vettig sosse, däremot Anna Sjödin lär inte slå i några andra spikar en de hon redan slagit in i sin egen karriärskista.

... hoppas jag men man vet ju aldrg med sosseriet.