lördag, mars 08, 2008

In Your Face Carola

Yes, min tre telefonröster och uppmaningar till vänner och bekanta gav resultat. Carola Häggkvist och Anderas Johnson fick pisk mot Nordman i andra chansen. Mitt egna korståg mot Carola grundades av hennes snorkighet mot Lordi när de vann Eurovision och jag har fortfarande inte kommit över det.

Tacka inte Nordman, tacka Lordi....

Jag misstänker att många röster på Nordman var för att hindra Carolas möjligheter till fortsatt tävlande. Visst kan detta verka tramsigt, men det är för landets bästa mina vänner.

Krassman, In Your Face

12 kommentarer:

Anonym sa...

skickade med tre röster på nordman, älskade hans låt och dessutom tyckte jag Carola var alldeles för självsäker på att hon skulle gp vidare sådant tycker vi inte om!

Anonym sa...

Oj, finns det så barnsliga människor. Lägg ner detta med telefonröster, dett är ju så patetiskt!

Anonym sa...

svenska avundsjukan!att våran bästa sångerska genom tiderna förnedras på detta sätt tilsammans med en kanonartist som andreas är skamligt.sitter en massa halvfulla medelmåttor i sofforna som bestämt sig för att kapa trädet, sedan vaknar dom upp till en baksmälla på billigt rödtjut och känner sig nöjda att de varit med att döda musikaliteten, nordmans ultima thule musik kan ju inte ha fått många grupperingar att snubbla till telefonerna.

Morgan sa...

Inte för att jag vill vara mer än vanligt elak men...om du nu retat dig på Carola och noggrant planerat din sk hämnd sedan Lordi-uttalandet (en liten övertolkning är jag medveten om hehe)...

"Om du retar dig på ting som är små, så är du väl inte större än så"

Ha en fortsatt riktigt skön dag!

Krassman sa...

Anonym II: Men det är ju även telefonröster som avgör hela Eurovision. Varför skulle man sluta med det? Vad gör tävlingen bättre om vinnaren kåras av en elit än av folket?

Anonym III: "våran bästa sångerska genom tiderna" men det kan du väl inte mena på fullaste allvar? Man kan nästa få känslan av alla människors lika värde inte gäller om man råkar vara en medelmåtta som dricker billigt rödtjut.

Morgan: Ha ha, den var bra. Men jag engagerar mig i lite större frågor oxå. Detta med melodifestivalen är ju nu mer en folkrörelse så man kan ju inte låta bli.

Anonym sa...

Jag var med och bidrog med mina och min sambos totalt 8 röster på Nordman och mot Carola! Carola hade en bra röst och släpte låtar som var okej men seriöst att hon tillsammans med Andreas kom till andra chansen beror BARA på att de är etablerade artister. Det var en skräplåt i som tillsammans med gubben Sjögren borde ha blivit utslagna direkt.

Att det skulle bero på någon avundsjuka är nonsen. Carola sjöng dåligt till en dålig låt.

Vore intressant att ta del av hur stor andel som röstade på Nordman jämfört med Carola. Det var nästan omöjligt att komma fram och rösta på Nordman.

Från en som skålade i Champagne när Norman slog ut Carola...

Unknown sa...

Jag röstade oxå på Nordman, jag ha är nämligen allergisk mot Carola.

Anonym sa...

Kan man bota Carola med lite rejäl deathmetal?

Krassman sa...

Necrobutcher: Man kanske kan bota henne med förbön, precis som hon tror att man kan boka homosexualitet.

Anonym sa...

blogginnehavaren verka ha en mental störning om det han skriver verkligen kommer från hjärtat och inte någon sjuk form av att försöka rolig.

Anonym sa...

krassman,

medtanke på hur alla slåss om att få uttrycka sit hat mot Carola så är det ju definitivt så att alla människor inte är lika mycket värda i sverige.

Anonym sa...

Krassman, helt krasst... du är pinsam. Och varför kan man inte få tycka att Carola är vår största sångerska genom tiderna?! Sedan behöver inte alla hålla med.