onsdag, april 09, 2008

Fyra av tio och In Your Face Åke

Fyra av tio svenskar vill att Sverige bojkottar OS-invigningen i Kina, visar en undersökning som Novus Opinion har gjort på uppdrag av TV 4 Nyheterna. Detta med bojkott är dock inget som OS-sponsorerna har några funderingar kring, kanske inte helt oväntat heller. Jag trodde väl inte heller att frågan om mänskliga rättigheter alltid ligger med i deras vågskål, men man kunde ju hoppas i alla fall. I tisdags satte oxå statsminister Fredrik Seinfeldt ner foten i debatten och sade att Sverige inte ska bojkotta OS på något sätt, vi får väl se om han inte tar tillbaka det oxå. Som så många gånger tidigare som man tagit tillbaka förslag och idéer så är väl det inte otänkbart.

Vår landsfader har talat, who gives....

Fler glada nyheter är ju att Socialdemokraterna i Trollhättan stoppar überhomofoben och pingstpastorn Åke Green från att tala på 1 maj. Åke var inbjuden att tala för den kristna nykterhetsorganisationen Blåbandsrörelsen. Den hade i sin tur inbjudits att delta i 1 maj firandet från socialdemokraterna. In Your Face hälsar vi glatt från In Your Face.

Krassman, In Your Face

7 kommentarer:

Anonym sa...

homofoblobbyn och nazistmaffian är samma gäng. Bra att s reagerar på att en antisosse ville engageras i deras första majtåg.

Anonym sa...

Du är mig en riktigt ful fan, Krassman. Jag hoppas att du blir påkörd och hamnar i respirator för resten av ditt liv inom en snar framtid.

Krassman sa...

Jonas Holmström: Så ful är jag väl ändå inte. Fick några komplimanger så sent som igår faktiskt. Du får väl köra på mig själv om det inte händer. Men jag är ganska snabb, även i tanken jämfört med dig din lilla Nazist.

Catarina sa...

Jag tror du kan kalla det där hot, Kristian. Anmäl honom.

Anonym sa...

Apropå användningen av ordet "fobi" i alla möjliga och omöjliga sammanhang: Jag tror att jag har fått april-fobi. Vädret är ju nyckfullt under den här månaden.

Jag kom nu på att jag kanske lider av andra fobier. Fiskbullar undviker jag. Inte heller gillar jag svordomar, hårdrock eller satanshyllande "musik". Alltså måste jag lida av svordomsfobi, fiskbullfobi och hårdrockfobi och inte minst fobi mot Djävulen.

Och visst – på Bibelns grund kritiserar jag även homosexualiet som företeelse och den homosexuella livsstilen. Därmed får jag också ta risken att liksom Åke Green stämplas med ordet "homofob" i pannan.

Anonym sa...

OS skapades en gång med det uttryckliga syftet att stridigheterna skulle läggas åt sidan sålänge OS pågår.
Kommunisterna skapade uttrycket: allt är politik!
Nu har bråkmakare runt om i världen att det finns ett ypperligt tillfälle att politisera OS. Det blir OS död. Det var väl avsikten med det. Ty nästa gång skulle man träffas i Sydafrika, ett hot mot alla rasister! De giller varken svarta eller gula människor.

Heder åt Reinfeldt att inte låta sig dras med i det smutsiga spelet

Krassman sa...

Anonym (sista): Det är inte första gången någon utrycker denna OS-romantiska historiebeskrivning mendet är väldags att inse att syftet med spelen idag är något annat och sluta med denna romantiseringen.

Visst kanske OS-elden är en symbol för fred, vänskap och framsteg men dock jag tror att de som vill släcka den gärna vill se dessa vackra ord förverkligas i nutid. Och inte används som en historiebeskrivning för att rättfärdigande brott mot de mänskliga rättigheterna.