måndag, maj 19, 2008

En mindre att undvika i T-banan

Äntligen står det klart, Aftonbladet lägger ner sin gratistidning punkt SE. Själv skrev jag och undrade om blaskans överlevande så tidigt som november 2006. Under 2007 uppgick Punkt SE:s totala förluster till 198 miljoner kronor och under första kvartalet 2008 förlorade tidningen 44 miljoner kronor. Kostnaderna för en nedläggning uppskattas till 65 miljoner kronor, skriver Schibsted i ett pressmeddelande. Samtidigt passar ägaren av Aftonbladet och SvD, den norska mediekoncernen Schibsted köper 35 procent av aktierna i Metro Sverige för 350 miljoner kronor.

Punkt SE fångad på bild 27 nov 2006, på deken redan då.

Inte en dag för sent att denna usla blåljus tidning försvinner måste jag säga. Provade några nummer för nyhetens behag men slutade snabbt. Konstaterade snabbt det var ytterligare en skvallerblaska som återanvänder nyheter och har blåljus rapportteringen som viktigaste innehåll, konstigt att jag hade förväntat mig något annat kanske. Till tidningens försvar får jag ställa att dom har mycket bra Sudoku, allt detta enligt min kollega Camilla Frick. Men som ni säkert förstår så räddar inte det punkt SE.

Alesia skriver om sitt dubbelliv och att hon träffat Mona.
Löwdin uttrycker sin kärlek till Nick Cave, nu med mustasch.
Alexandra skriver om S-kvinnor.
Olle skriver om sin debatt gällande klustervapen.

Krassman, In Your Face

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sant. En riktig skittidning.

Slöseri med papper.

198 miljoner i sjön.

Enda goda saken med den var att den skapade arbete åt städarna i tunnelbanan.

Krassman sa...

JG: Ha ha, bra synpunkt. Visst är det ändå kosntigt att det skall vara så svårt för vissa personer att ta med sig sin tidning när de lämnar tunnelbanan/bussen. Jäkla slarv, till och med att SL nu skall behöva informera om det i tunnelbanan.