torsdag, maj 08, 2008

Ett är ett misslyckande, två är ett tecken på ansvarslöshet

Jag vill börja med att tacka min moderat kompis Anders för rubriken på detta inlägg. Jag berättade för honom om att en till förvaltningschef hoppat av sitt uppdrag med hänvisning till kommunledningens agerande och rubriken är hans kommentar på det inträffade. Idag så kommenterar vår vice gruppledare Urika Falk det inträffade i NT (eftersom jag är på Mallorca). Min tidigare förvaltningschef är hård i sin kritik och säger till NT att han hoppar av på grund av den personalpolitik, det ledarskap och den bristande öppenhet som råder i Norrtälje kommun.

Ännu en resurs som slutar på grund av vanstyret av kommunen

Att vår kommundirektör hamnat i skottlinjen är en sak men den som är ytterst ansvarig är ändå kommunalrådet Kjell jansson (m). Jag håller på att förbereder en mängd frågor och interpellationer som jag/vi kommer att lägga på kommande fullmäktige kring hur "han" styr vår kommun. Det är fyra borgerliga partier som styr kommunen men det är helt klart så att det är moderaterna som prioriterar och leder politiken i kommunen. Kommunalrådet Kjell Jansson använder kommundirektören för att genomföra påtryckningar på förvaltningar som inte lyckats privatisera fler kommunala verksamheter eller sköter sig enligt hans tycke. Detta istället för att vända sig till sina borgerliga kamrater inom det övriga partierna. Frågan är om det var detta som kommunens medborgare lade sin röst på i valet 2006?

Josefin skriver om olagliga privatiseringar.
Erik skriver om intervjun med Luciano Astudillo.
Catarina skriver om tomma bussar.
Rosemarie skriver om kulturfyra.

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Falk sa...

Du och din moderate solkompis på Mallorca har så rätt - Ett avhopp är ett misslyckande, två är definitivt ett tecken på ansvarslöshet!

Det är Kjell Janssons ledarstil som är det stora problemet - även om Eriksson borde vara kompetent nog och säga ifrån mot honom att politken får han sköta själv. Även om vi byter kommundirektör, vilket vi visserligen borde göra när inte ens de övriga allianspartierna har förtroende för henne, så kommer Kjell Jansson fortfarande att köra sitt korståg för att till varje pris få igenom sin moderatpolitik.

Hur kan de övriga nickedockorna i alliansen se sina väljare i ögonen?

Unnar dig semester, Kippe, men å vad jag önskar att du skulle vara hemma just nu...

Simma lugnt i poolen //Ullis

Anonym sa...

Misslyckande sa bill..
Självgod sa bull! Eller var det elake Måns?!

Unknown sa...

Håller med Ullis Gullis, å jag saknar någon att vinka till på morron. Hoppas du har det skönt på Mallorca.

Johanna Graf sa...

Skål från mig till er båda!