tisdag, oktober 28, 2008

Men blir det något vallöfte då?


Sverige skall leda det nordiska arbetet med att rädda Island ut ur finanskrisen. Det är resultatet av att de nordiska finansministrarna tillsatte en arbetsgrupp som i nära samarbete med IMF ska titta på Islands situation. Vem som skall rädda valarna är dock oklart i dagsläget. Som jag skrivit tidigare så kräver jag att alla lån till Island skall villkoras med att Island direkt upphör med all valfångst. Jag trodde att Anders Borg läste min blogg men tydligen så har han missat mitt tidigare inlägg på frågan så därför ger jag honom en chans till. Villkora alla Svenska insatser med ett införande av ett totalstopp på all valjakt.

Gammelmedia på detta:
SvD, SvD2, DN


Krassman, In Your Face

3 kommentarer:

Anonym sa...

Valarna kommer inte Island ha råd att jaga då krutet till harpunavfyrningarna blir för dyrt för de isländska fiskarna. Du kan med gott mod sluta oroa dig..

Anonym sa...

Jag trodde tidigare att s var goda . Men har nu ändrat mig. Det är fler än prästerna som ska förlora sin pension (tjänstefel). Läkare till socialsekreterare till psykiatriker (förstås= bluff som Pravda artikel påstod ang psykoanalysen).
Straff så Irans straffmetoder (hugg av det som förleder som det står i bibeln - och tidigare var straffgrund i väst)

Dom ska hungra å gå med tiggarstav på gatorna
Även en sosse (som uppbär ett sådant förtryck - och aparthheidsystem) borde förlora sitt jobb. Skickligare å få med arbetsgivare (sparka åt helvete mao)

Sd med 10% är vad jag hoppas på inför valet
Man måste bemöta packet för vad det är (ett mördar - och lögnpack). I affärer med rätt metod att visa på psykologisk moral.
S kvinnorna förstår vilka horor dom är.
Och s männen skräms till tystnad (inte minst dom som bär upp med s k titlar , som läkarkåren, s besmittad)
Väck med pensioner (HD dom outsourcing= s läk överutskriver mediciner tex antibiotika som är sammankopplad med ökad infektionsrisk). Ändå håller packet på.

Inte ett öre från framtida generationer och ofödda.

Krassman sa...

Anonym 29/10: Du har säkert rätt i allt du skriver. Du kanske kan utveckla din text något så skall jag se till att bevara dina funderingar och frågor.....typ.