söndag, november 09, 2008

Falukorv mot Paella, tack för det

En politisk motståndare som levt ett mer och mer anonymt liv har nu tagit steget att lämna Sverige. Mauricio Rojas (fp) kommer i början på veckan att byta Falukorv mot Paella och börja ett nytt liv i Spanien. I SvD kan vi idag läsa en till snyfthistoria om hur denna Rojas politiska tid går i graven. Rojas har alltid skapat debatt och reaktioner inom politiken och jag har aldrig varit någon beundrare av hans åsikter eller analyser, för att vara väldigt försiktig. Han har väl gjort det han trott på och det kan jag väl tyvärr känna en viss respekt för i svaga stunder.

Imorgon så flyttar Mauricio Rojas, det skall vi fira

Efter valet 2006 så låg jag sömnlös vissa nätter för att Mauricio Rojas skulle få en framträdande roll inom politiken men som tur var så fanns det krafter som satte stopp för detta. Det sägs att det var den sossehatande rymdministern Maud Olofsson som låg bakom detta, och jag hoppas verkligen att det är fel. Jag skulle nämligen aldrig vilja tacka henne för någonting, så länge jag lever. Hoppas att du får det bra i Spanien Mauricio och att du trivs bättre där, låt oss hoppas att du inte kommer tillbaka.

Nymedia på detta:
Alesia,


Krassman, In Your Face

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kristian.
Du har flera gånger sagt att NDU har publicerat en film på youtube.. ska inte bli långdragen.. kolla på denna så kanske du blir övertygad om att det inte är vi som publicerade filmen: http://www.youtube.com/watch?v=m4dXfXC6m1U&eurl=http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=33415

Krassman sa...

Jocke: Du har själv berättat för mig att personen som filmade, som inte själv är från Norrtälje utan som kommer från Ronneby i Blekinge har lagt upp filmen. Om du nu menar att denna "snyftvideo" om en nazist som valt att lämna sin organisation skulle betyda att NDU inte har något med publiceringen av filmen från Roden gymnasiet att göra så förstår jag faktiskt inte din koppling du försöker göra.

Du kan ju istället be din ditresta vån som var med på Rodengymnasiet och som har kanalen Bananlandet på YouTube att ta bort den samma. Att han sympatiserar med NDU är ju uppenbart. Om ni försöker komma undan ert ansvar som organisation genom att skylla från er är ju bara larvigt. Åter igen, det är samma person som lagt upp filmen som är ditt "bevis" över att ni inte är inblandade. Kom igen nu Jocke, inser du inte hur patetiskt detta är.

Anonym sa...

Vilka personen i fråga sympatiserar med bör väl inte vara relevant? Om nu t.ex Anders Eklund (Också en väääldigt speciell person) skulle sympatisera med sossarna så vore det ändå inget speciellt eftersom att sossarna existerar i hela landet, liksom nd/ndu.

Jag har redan frågat dig om vad NDU skulle vinna på att ha med en äldre herre på skolaktion när vi vill rekrytera och skydda de yngre?

Om nu bananlandet skulle ha en koppling till NDU så skulle han väll inte publicera den senaste filmen där han säger att Info14 är kriminella? Ndu har för några månader sedan manifesterat med FNG (Fria Nationalister Göteborg, tillhörande nätverket fria nationalister skapat av info14) mot fra lagen, och detta om något bör väl säga att vi inte står på samma sida som den liberala herren som står bakom bananlandet.

Om man tycker att skolan har agerat fel och ljugit folk rätt upp i ansiktet så betyder väl inte det att man har varit på plats och sympatiserar med ndu, eller?

Förstår inte vart du vill komma med att kalla det snyftvideo?

Krassman sa...

Joakim Edvinsson: Nu har du ju blivit långdragen som du inte skulle bli. Om Anders Eklund skulle publicera en film med oss Socialdemokrater som visar oss när vi har en kampanj och som driver med våra politiska motståndare skulle vi agera mot detta, det är det som är skillnaden Joakim.

Vad har du gjort? Du skriver att du tycker att han skildrar det som hände på ett bra sätt. Du tycker alltså att det är okej och med detta så har du bevisat att det är så här NDU jobbar, vilket jag redan visste. Ditt agerande sägr allt om att ni står på samma sida som den liberala herren som står bakom bananlandet.

Vad NDU har att vinna på att arbeta som ni gör ligger inte på mitt bord att kommentera eller försöka bevisa på något sätt. Vi kan bara konstaterar att ni jobbar så här inom NDU.

Jag vill påstå att det är en snyftvideo eftersom dess syfte är att försöka distansera en nationell extremrörelse från en annan genom att visa på den enes tillkortakommanden.

Man kan väl hoppas att de som ger sig in i dessa organisationer känner till deras spelregler och vad som pågår i dessa kretsar. Men när en sådan organisation som Exit talar om hur det är att lämna dessa vidriga gäng så kallas det för vänsterpropaganda av dessa grupper. Det var dit jag ville komma. Jag har träffat otaliga som lämnat organisationerna och de vill själva knappast betraktas som offer som de framstår i bananskals lilla filmklipp.

Vart vill du komma med att påstå att NDU/NDS finns i hela landet. Det gör ni ju inte alls.

Anonym sa...

Jah K! Är du nöjd nu då?
En kreativa, kompetent och duktiga invandrare ger upp och flyttar från Sverige.
Kvar är alla som lever på bidrag, bor i miljonprogrammen, röstar på s (mest för bidragen..) och hyllar en medeltida religion!
Gör det dig verkligen så glad?

Krassman sa...

Anonym: Menar du en kreativ, duktig och kompetent invandrare eller menar du duktiga, kreativa och kompetenta invandrare? Du behöver nog fundera lite på dina ordval när du skall bygga meningar som du vill att man skall förstå.

Du kanske tycker att Mauricio Rojas var kreativ, duktig och kompetent men den synen på honom delar inte jag. Vad som gör en människa duktig bedöms ju olika från person till person och du kan väl berätta vad du tyckte varför Mauricio Rojas var så kreativ, duktig och kompetent så kanske jag förstår dig bättre.

Att döma av resten av din text så kan du kanske få svårt att göra det första som jag skrev, eftersom du verkar döma alla människor efter dina egna fördomar. Jag kanske gör samma sak när det gäller dig men du ger mig inte så mycket att gå på heller så du får gärna utveckla ditt resonemang. Kan ju dock fråga dig om du tillhör någon av dom nyare inriktningarna i någon form av religion eftersom du verkar ha en negativ inställning gällande religioner som är från medeltiden.

Medeltiden är en period i Europas historia mellan antiken och renässansen från ungefär 500-talet till 1500-talet. Epoken förknippas ofta med riddare och kallas även Riddartiden och jag vet faktisk inte vilka religioner som härstammar från den här tiden men det kanske du har koll på.