fredag, september 18, 2009

Liebfraumilch och gravlax

Mona Sahlin klev igår på ett flygplan, specialchartrat av festfixaren Micael Bindefeld med destination Mallorca. Planet var fullt med kända profiler som alla skulle gå på Bindefelds 50-årskalas som skulle firas i min favorit by på ön, nämligen Deia. Nu rapporteras det i gammelmedia att Mona Sahlin får kritik "från de egna leden". De leden representeras i dagsläget av Paul Ronge, Ulf Bjereld och Harry Rantakyrö som är Gruv 12:ans ordförande. Att en medierådgivaren som Paul Ronge tycker detta är skandal kan man ju ta med en skopa salt. Man kan ju misstänka att hans engagemang bottnar i att han själv inte var bjuden och att hans egna kunder nu får stryka på foten i konkurrensen om artikelutrymme.

Hoppas festen blir kul, och njut av Deia

Att det är kyrkoval på Söndag skall tydligen vara orsaken till kritiken från Bjereld och Rantakyrö, och själv blir jag bara förbannad. Förbannad på alla "tyckare" som tycker och tänker vad Mona Sahlin skall göra och inte. Om dessa personer kunde ta och lyfta blicken från den egna naveln och låta den intellektuella blicken se något längre. Mona Sahlin har gjort mer i kyrkovalet än många andra aktiva Socialdemokrater som jag känner. Vem som helst kan ju ta och lägga sitt schema över de gångna veckorna bredvid Monas och sedan peka finger och säga vem som gjort rätt för sig och vem som träffat flest inför kyrkovalet på söndag. Dessutom kan ju även någon bemöda sig med att syna Fredrik Reinfeldts agenda. Titta om han har tid för kyrkovalet och bry sig om de ökade klyftorna i landet och den skenande arbetslösheten, eller om han endast har tid för bada i Liebfraumilch och tvaga sig med gravlax tillsammans med EU-topparna. Hoppas Mona får det kul på festen jag skulle gärna vilja vart där själv.

Gammelmedia på detta:
X-pressen, Aftonbladet, SVD

Nymedia på detta:
Hartman, Alexandra, Edvin Ala(M), Kent Persson, Kulturbloggen, Jinge cyklar vidare, Åsikter om allt, Ipse Cogita, Godistanten, Weiderud, Klartext, Hell-man, Adventskalendern

Krassman, In Your Face

6 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Det sägs att kulturministern (med ansvar för trossamfunden) också var med på planet (hennes man är det). Hur ser det ut mitt i ett kyrkoval?

Unknown sa...

Kan bara instämma. Om Mona vill partaja med sina kompisar måste hon få göra det. Ska det vara så jävla svårt. Är dock lite avis

Björn Fridén sa...

Det är klart man är avis, men man är ju inte inne i det där jantelags-tänket som är så populärt på högerkanten

PeO sa...

Att dessa politiker, oavsett färg, inte kan avhålla sig från att beblanda sig med upphaussade dörrsluskar, s.k "FESSSTFIXXAREEE" är märkligt. Har Bindan nån hållhake på Sahlin?

Unknown sa...

Festlig tanke att jag skulle vara avundsjuk, har just tillbringat tre fantastiska veckor på Rivieran ;-)
Allvarligt: Jag moraliserar inte över Mona Sahlin - hon har rätt att festa hur hon vill med vem hon vill på sin fritid. Men frågan är om hon också vill bli statsminister 2010?
Då är en viss varumärkesvård inte i vägen.
Jag utvecklar mitt resonemang i bloggposten här, innan jag slängs i ett gruvhål av arga sossar >;-):
http://www.rongekom.se/?p=1194

Krassman sa...

@Paul: Ha ha, låt oss hoppas att du slipper något hål. Visst kan varumärkes vård vara bra men någon måtta på moralpaniken får det ändå vara. Ser nu att följetongen fortsätter med minister Nyamkos uttalande. Vad tror du om det som varumärkes vård Paul? Du har väl inte henne som kund får jag hoppas ;)