torsdag, september 24, 2009

När skall de växa upp?

Slutar aldrig att förvånas och uppröras av dessa barnrumpors beteenden som uppvisas under fotbolls matcher. Vad är det som får dessa personer, som säkert anser sig själva som vuxna att bete sig som barn när det skiter sig för deras favorit lag i fotboll. Igår var det match, och dags igen för ny lekstuga. Hammarby förlorade med 2–1 mot Gais och stämningen blev så hotfull så delar av Hammarbys styrelse valde att lämna läktaren. Självklart så valde även dessa påstådda supporters att tända bengaliska eldar på läktaren samt avfyra fyrverkerier för att visa sin mandom och sitt mod.


Domaren fick bryta matchen men efter tio minuter beslutar han tillsammans med polisen att matchen ska fortsätta. Ett beslut som jag inte förstår faktiskt. Varför inte bryta matchen helt när sådana här saker händer? Staffan Thorsell som är ny som ordförande i Hammarby Fotboll valde i alla fall att stanna i sponsorrummet och se klart matchen på tv. – Med sådana här anhängare vet jag inte om vi förtjänar att vara i allsvenskan, säger Thorsell. Jag kan bara hålla med Thorsell om detta men jag vet faktiskt inte hur många lag som skulle bli kvar i allsvenskan om man hade nolltolerans mot fotbollsvåldet. När tänker klubbarna, polisen och supporterklubbarna städa upp på allvar är min fråga. Självklart blev det bråk efter matchen mellan Hammarby och Gais supporters och polisen fick som vanligt styra upp barnkalaset.

Gammelmedia på detta:
DN
, SvD, Aftonbladet, Expressen

Nymedia på detta:

Bajen77
, Antonsson, Godistanten

Krassman, In Your Face

Inga kommentarer: