söndag, oktober 11, 2009

Rödgrön våg i oppinionen och i sociala media

Har precis kommit från en kursgård där jag hållit två seminariepass om sociala media och politik för Socialdemokraterna i Järfälla. Det var som att öppna en burk med mask, tankar och idéer på hur de skulle kunna vara mer aktiva inom sociala media och att påverkar det politiska arbetet fullkomligen haglade. Nya datum skall nu bokas och nästa gång blir det rakt ner i verktygslådan när det gäller NetRoots, Twitter, Myou och Facebook. Kul att se att Johan på S-buzz tar upp just den progressiva rörelsen som sker inom det Rödgröna bloggosfären. Knufflistan talar sitt tydliga språk och vi har fått ett antal nya profiler på top 50. Kul att nu kunna se undertecknad finns just nu på en hedrade 50:e plats.

Progressiva bloggar på Knufflistan:
Alliansfritt Sverige (#5)
Peter Andersson (#6)
Kulturbloggen (#9)
Mitt i steget (#12)
På Uppstuds (#30)
HBT-Sossen (#33)
Promemorian (#38)
S-Buzz (#43)
Rödgrönt samarbete (#47) Premiär!
Krassman (#50)

Dessutom ser vi fler som ställer i strax utanför top 50 och är starka kandidater till kommande topp placeringar. Vi hittar Veronica Palm (#58) Thomas Bodström på (#65), Robert Noord (#67), Johanna Graf (#97) och Karin Bergh (#98). Mona for president hittar ni på (#111), Martin Moberg (#164). Vi får väl se om det kommer några goda krafter från Socialdemokraterna i Järfälla efter dagens insats.

Gammelmedia på sociala media:
SvD, DN


Nymedia på detta:

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Calle Fridén sa...

Jag bor i Järfälla, men det där med Knuff har jag inte fattat än.

Veiken sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Jag tog Gud i handen och anmälde mig på netroot, men jag vet inte om det funkade. Det skulle komma ett mail, men det har ju varit helg, så vi får se. Ha det gott!

Steffen Oxenvad sa...

Kul att ha dig där Kristian. Jag är säker på att det blir resultat på din insats. Många fick mycket att tänka på.

Krassman sa...

@Calle Fridén
Det där måste du fixa. det står på Knuff.se precis vad du skall göra. Till och med jag som kommer från Norrtälje har ju fattat hur det funkar.
@Veiken
Kul, du kommer få ett mail när du är inlagd och klar. Keep on blogging...

@Steffen Oxenvad
Tack Steffen, kul att se dig igen, var ett tag sedan. Flora skulle skicka några datum till mig så vi ses säkert snart igen.