söndag, december 13, 2009

Fulgubbe slagen blodig

Den Italienska fulgubben, Silvio Berlusconi, överfölls och slogs blodig i samband med ett tal i Milano på söndagen. Jag är till skillnad från Eddie Oliva och Anna Maria Corazza Bildt INTE något fan av Berlusconi, som person eller politiken han står för. Däremot är det helt förkastligt att någon väljer att ge gubben Berlusconi en smäll på trynet.

Såg dessutom av bilderna att det blev blodvite, vem vet, han kanske var nyopererad inför kvällens evenemang I Milano. Noterar dessutom att det inte var första gången Berlusconi fått på skallen. 2005 blev han slagen med ett kamerastativ när han gick över Roms Piazza Navona. Vi får väl se vilka effekter denna attack får för Silvio Berlusconis räkning, förutom de synliga skadorna. Det kan ju leda till en ökad empati för honom och då är frågan om attacken fyller sitt syfte, vilket syfte den nu hade...hmmmmm

Gammelmedia på detta:
DN, SvD, Aftonbladet, Xpressen

Krassman, In Your Face

14 kommentarer:

Il Italiano sa...

Kommunister som ni som orsakat detta med er hatpropaganda. 20 miljoner mördade ni i Sovjet, 50 miljoner i Kina, 2 miljoner i Kambodja, när ska er aggression få ett likaledes blodigt slut? Jag hoppas ni alla får samma behandling. Forza Italia!

Per sa...

Ja vänsterns syn på demokrati är ju att alla oliktänkande ska bekämpas med våld. Här ser vi ännu en tillämpning av det.

Mantram sa...

Hellre kommunist än fascist...

Krassman sa...

@Per
Nåja, inte skulle jag våga vara riktigt så kategorisk som du är. Vi kan nog leta upp en och annan höger anhängare som heller använder våld än argument. Annars har du en intressant teori, kan du leda den i bevis tror du?

Christian Westling sa...

@Manstram: Du väljer hellre en ideologi som dödat över 50 miljoner? Märkligt...

Inte för att jag ser relevansen. Berlusconi är knappast fascist; mannen är ju företagare och vill knappast se dina företag omhändertagna av staten.

Däremot är han en hjälte då han lyckats göra att Italien är det enda västeuropeiska landet där det är högern som sätter agendan i median. I alla andra länder är det 68-vänstern som styr media, icke i Italien.
Och det är han för alltid värd min respekt.

Sören Sommelius sa...

@Krassman : Jamen skall du försvara rånluvevänstern, stenkastarvänstern och huliganer som misshandlar Sverigedemokrater och vandaliserar?

Då är det värre än jag fruktade.
tom sossarna har löss i fanan, det bevisar du själv med din attityd

Anonym sa...

Att någon person som besitter ens ett uns av humana värderingar kan affiliera sig med Berlusconi förvånar mig lika mycket varje gång. Å andra sidan hade ju vi en viss Hr Person vid rodret här under många år. I mångt och mycket finner jag båda vara ett par avskyvärda personer. Den enda anledningen att de hamnade där de gjorde var att omgivningen tillät det.

Tyvärr är det väl så att de blåögda och profithungriga går till galgen sist. Det blir nog en lång kö.

Anonym sa...

fan vad roligt att han fick sig en smäll! :D det måste väl alla tycka, oavsett politisk färg? sedan går det inte att jämföra med att Anna Lindh blev mördad - mord är mord. hade hon fått en käftsmäll (istället) hade väl det också varit roligt?! :D att tycka att en viss person (politiker, denna gång) ska ha däng handlar väl inte om demokrati eller inte? jag tycker att demokrati är jättebra och jag följer även (precis som du, käre läsare) de flesta lagar. och jag tycker också att det finns många (politiker nu, eftersom det är på tapeten) som borde få lite stryk - Berlusconi, Bush, några ur Alliansregeringens, många ur den gamla sosseregeringen. olagligt? garanterat. osympatiskt? troligen. odemokratiskt? knappast.

Anonym sa...

Lol@Il Italiano. Du har ju inte ett rätt.

1. FEL 1: Du skriver att "ni" [= alla kommunister] gjorde x och y Sovjet, Kina och Kambodja. Du gör dig löjlig med denna koppling. Vem riktar du dig till? Bloggaren? Bloggens läsare? Jag tror inte att någon kommunist som skriver/läser denna blogg var med vid de händelser du talar om.

2. FEL 2: Du skriver att kommunisterna "orsakat detta med [sin] hatpropaganda". Det saknas väl än så länge belägg för att attacken mot B var ett resultat av en kommunistisk komplott eller att ens attentatsmannen var kommunist eller inspirerad av kommunistisk "hatpropaganda"? Spekulation och påhopp.

3. Slutligen, FEL 3: Jag nöjer mig med tre citat för att belysa min poäng, alla från vår käre Il Italiano. (a)" Kommunister som ni som orsakat detta med er hatpropaganda." (b) "20 miljoner mördade ni [etcetc]". (c) "Jag hoppas ni alla får samma behandling." Lol.

Nicklas Eriksson sa...

Krassman: av någon anledning tror jag inte att Per kan det.

Dessutom är det väl svårt att säga om en som varit känd av polisen i över ett årtionde för att vara galen har någon ideologi alls. Var Mihajlo Mihajlovic fascist då, enligt samma enkla (bristfälliga) resonemang?

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.270685-berlusconi-slogs-blodig

Krassman sa...

@UncleBob
Jag vet inte vart du uppfattade mitt försvar någonstans? Oavsett vad du insinuerar så är våld helt oförsvarbart, oavsett vilken ideologi eller religion för den delen som företräds.

Du känner inte mig och vet inom om min historia så bespara dina billiga kopplingar och spy inte åsikter på mig som jag inte står för i detta ämne. Det är alldels för allvarligt för det.

Krassman sa...

@Anonym 10:36
Våld föder våld anonym, vilket bevisligen inte är något framgångs koncept jämfört med att inte använda våld. Tyvärr så är det så att de som blir slagna lär sig att slå, så frågan blir väl hur lyckat det kan vara i en demokrati.

Anonym sa...

Smilfinken fick vad han förtjänade.
skit ska skit ha.
Han har bett om det med sin arrogans!
/M

Anonym sa...

Höger, vänster, höger, vänster..

Snart faller hela paradigmet..