torsdag, januari 28, 2010

Vi lyfter på hatten för Kulturbloggen

Politometern har haft en följetong där man publicerat topplistor över partiernas mest inflytelserika bloggar. Idag var det dags för alla de bloggande Socialdemokraterna att synas i sömmarna. Inte helt oväntat så blir det gott omdöme för den progressiva bloggrörelsen Netroots. Pokalen för den mest inflytelserika går inte helt oväntat till Kulturbloggen, stort grattis till Rosemarie. Socialdemokratin som beskrivs som ett väloljat bloggmaskineri har en topp-10 lista som ser ut enligt följande:

1. Kulturbloggen
2. Peter Andersson – med rätt att tycka
3. Promemorian
4. Alliansfritt Sverige
5. Mitt i steget
6. Erik Laakso | På Uppstuds
7. In Your Face
8. HBT-sossen
9. Claes Krantz
10. S-buzz


I morgon fredag klockan 10.00 så kommer Kent Persson med all säkerhet att lyftas fram som den mest inflytelserika Moderata bloggaren. Personligen hoppas jag på att levnadskonstnären, vivören, übermytomanen, villfarelsens mästare och den professionella benknäckaren Tokmoderaten kammar hem den titeln. Tidigare bloggar som uppmärksammats enligt Politometern är:

Fredrik Federley för Centerpartiet
Mark Klamberg för Folkpartiet
Opassande för Piratpartiet
Jinge för Vänsterpartiet
Maria Ferm för Miljöpartiet
Peter Soilander för Kristdemokraterna

Nymedia på detta:
Alliansfritt , S-buzz

Krassaman, In Your Face

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Det var trevligt att du tippar mig att bli den högst rankade m-bloggare. Jag tror inte det och jag är lite osäker på hur de byggt upp rankningen. Jag har ju inte hållt på så länge.

Mitt tips är att MinaModerataKarameller är rankad som nr 1, Carl Bildt som nr 2 och kanske kan jag vara nr 3.

Det ska bli spännnade att se hur som helst.

Ha det!