måndag, februari 15, 2010

Batljan och Larsson i topp

Idag så presenterade Socialdemokraterna sina toppnamn till landstingsfullmäktige i Stockholm. Nynäshamns profilen Ilija Batljan är kandidat till posten som finanslandstingsråd och söderkisen Dag Larsson från Stockholm till posten som sjukvårdslandstingsråd. Så här säger de två om framtidens utmaningar för sjukvården i regionen.

– Stockholmsregionen står inför stora utmaningar. Jag vill framför allt fokusera på att höja vårdens kvalitet och stärka patienternas rättigheter. Självklart vill jag också genast ta itu med de alldeles för långa köerna till vården – Stockholmarna ska ha vård i tid. Jag är mycket stolt över att kandidera till landstinget för Socialdemokraterna. Kvalitet och valfrihet blir mina ledstjärnor, bara det bästa är gott nog åt Stockholmarna, säger Ilija.

– Jag ser fram emot att få genomföra det rödgröna förslaget till Hälsoval Stockholm och se till att maten på sjukhusen blir bra om vi får Stockholmarnas förtroende i landstingsvalet. Men allra först ska vi se till att barnsjukvården får de resurser som behövs, säger Dag.

Båda dessa killar är långt från nybörjare inom politiken. De är välkvalificerade för att ta tag i frågorna i landstinget som förvandlats till ett borgerligt laboratorium där man experimenterar med sjukvåden och fokuserar på driftsformen. Besparingar på barnsjukvården, maten till våra patienter, vårdval Stockholm, avsaknaden av ett sprutbytesprogram, pendeltågs trafiken och införandet av zon-taxan. Det finns mycket att göra bättre efter dessa år av borgerligt experimenterande.

Nymedia på detta:
Alexandra , Peter Andersson

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilket bra topplag. Jag gillar Ilija jättemycket han är väldigt vettig!