lördag, februari 27, 2010

Nazist sms del 2

Har ringt ett par gånger under kvällen till Nazisten och hans kamrat som ringde mig tidigare under dagen, dock utan framgång. Det var ju då de skulle ge mig goda argument till varför vi inte skall genomföra det seminarium som planeras i kommunen. Ett seminarium för all personal som arbetar i skolorna inom kommunen för att informera hur de lokala främlingsfientliga och rasistiska grupperingarna bedriver sin verksamhet i kommunen.

I samma ögonblick som det blev klart att även Peter Jöback gick vidare från Schlagerfestivalens deltävling i Malmö så började det hända grejer. Mina obesvarade samtal besvarades med sms. Han börjar med att fråga mig om det är något jag ville, i det första sms:et. Rimlig fråga eftersom jag ringde, så jag svarade att det var han som ringde mig först och skulle övertala mig om att inte ha en motdemonstration mot Nazister!?

Då fick jag svaret som följer: "Sänd sms om det är något du vill, vi skall ut sen och misshandla AFA kräk i Malmö". Jag kan bara tolka det hela som att de suttit och kollat på schlager och peppat sig själva för att nu gå ut och göra stan. Fick ytterligare ett osammanhängande sms om att han hade varit i Lund den 30 nov och att AFA hade jagat dom men att det inte hade varit något problem det inte. De planerar ett stort möte 1:a maj i Helsingborg och han vill att jag skall komma dit, och ta med plåster. Tyvärr så kommer jag vara upptagen men det känns nästan som att jag fått ett liten socialstudie på halsen. Han vill att jag skall ringa på eftermiddagen i morgon om jag skall ringa. Vi får väl se, fortsättning följer....nytt sms kom precis med tal om besök.

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Kristian sa...

Dessa individer är bara tråkiga och har inte så mycket med svensk politik att göra. Är själ uppväxt i sydsverige så jag har sett en del tyvärr. Något som är ännu tråkigare är att den högerpolitk som förts i Sverige sen förra valet verkar leda till att missnöjes/högerextermt parti kommer in i riksdagen. Så skedde senast vi hade en moderatledd regeringen när NyD kom in och åkte ur. Hoppas att soffliggarna går och röstar och inte röstar på SD.