lördag, februari 27, 2010

Nazist sms

Det kanske är något som alla får skickat till sig men det får jag i alla fall, och jag är stolt som få. Bloggade tidigare idag om att info.14 snappat upp att jag ställt lite funderingar kring en rasistisk gruppering i mina hemtrakter. Detta har under dagen givit effekt. Fick ett telefonsamtal där två osynkroniserade män frågade varför jag vill ordna en motdemonstration mot Nazism. Rätt grov misstolkning av mitt initiativ till ett seminarium men jag fattade kopplingen ändå och frågade om de inte hade blandat ihop saker och ting.

Då frågade de om jag inte hette Christer, och jag svarade nej och samtalet bröts. Efter ett par minuter kommer det ett sms som lyder enligt nedan : "Det är bättre att ni lägger ner erat arbete mot Nazism. För ni kommer ingenstans. Men visst, om ni skall ha något offentligt så gå ut med det på nätet så kan säkert några nationallister dyka upp och köra en debatt med dig. Men det törs du väl inte din lilla mångkulturälskare. "

Nyfiken som jag är så ringde jag upp och frågade personen som svarade vad han ville, han lade på. Då svarade jag på hans sms och då fick jag följande svar : "Är det demokratiskt att störa lagliga möten som nationalister har? Ring på nr 073-xxxxxxx, för detta nummer upphör nu. Men ring om en tjugo minuter." Är dom härliga eller, skaffar kontantkort för att ringa och uppmana att man inte skall motverka Nazismen och sedan ber att man skall ringa upp på ett annat. Intressanta metoder måste jag säga. Återkommer om det blir något mer intressant av detta.

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

PeO sa...

Att dom ens kan skriva ihop ett sms förvånar en.