torsdag, februari 25, 2010

The race is on

Idag kickar Socialdemokraterna igång sin valrörelse. Mona Sahlin och Ibrahim Baylan levererar startskottet för valrörelsen på Södertörns högskola. Vi kommer gå ut i en samtalskampanj och tillsammans ska vi som är medlemmar i Socialdemokraterna diskutera politik med i genomsnitt tio personer var och på så vis nå det högt uppsatta målet på en miljon politiska samtal.

Jag skrev lite om här om dagen om att förtjäna rätten att vara en folkrörelse och det är även detta som kampanjen handlar om. Vi är hundratusen medlemmar i partiet, och om alla gör sitt så är jag helt övertygad om att folkrörelsen Socialdemokraterna kommer att leverera en valseger till den rödgröna oppositionen 2010. Det är traditionell folkrörelse som kommer att blandas med gamla och nya metoder. Jag själv var ute och knackade dörr förra veckan och sin kontrast till kylan ute kan jag konstatera att vi fick ett varmt mottagande.

"Ingen kan göra allt men alla kan göra något" är en sliten klyscha, men fortfarande en sanning när det gäller grundarbetat inom de politiska partierna. Under valrörelsen kommer jag att blogga, knacka dörr, skriva insändare, hålla i seminarier, delta i debatter dela flygblad och en hel del annat. Jag kommer inte att göra allt som finns att göra men helt klart är att när det är valrörelse så brinner jag lite extra. Det viktiga är att göra klart allt det interna och löpande av det politiska arbetet så att vi kan hålla dessa samtal med väljarna. I morgon från klockan 16.00 kommer jag finnas i Rådhuset i Norrtälje för att träffa väljare som vill samtal med sina lokala politiker och jag hoppas att jag får möjlighet till ett par politiska samtal. The race is on

Gammelmedia på detta:
DN , Aftonbladet , SvD

Nymedia på detta:
Johan Westerholm , S-buzz , Peter Andersson , Peter Andersson2 , Peter Högberg , Veronica Palm , Robert Noord , Scaber Nestor , Johan Westerholm2
, Badlands Hyena

Krassman, In Your Face

Inga kommentarer: