måndag, maj 17, 2010

Vila i frid Ronnie



En av hårdrockens största artister och enligt mig den med bästa rösten har lämnat oss. Ronnie James Dio avled under gårdagen efter sviterna från sin cancer. Det var min bror som introducerade Dio för mig med skivan Holy Diver som kom 1983. Minns inte riktigt hur gammal jag var vid tidpunkten men Holy Diver och efterföljaren The Last in Line har sedan dess funnits med i min uppväxt. Tog dock aldrig chansen och se honom live vilket jag naturligtvis kan ångra idag. Vila i frid Ronnie James Dio.

Gammelmedia på detta:
Expressen / DN / Aftonbladet / SvD

Nymedia på detta:
Alltid rött alltid rätt / Kulturbloggen / Erik Laakso /

Krassman / In Your Face

2 kommentarer:

Anonym sa...

R.I.P

PeO sa...

En liten man med en stor röst. Har Holy Diver i bilen denna vecka.