onsdag, november 10, 2010

Förändring på allvar

Kraven på att Socialdemokraternas verkställande utskott skall avgå har ökat i styrka och nu har besked lämnats från Mona Sahlin. Alla ledamöterna i partistyrelsen och verkställande utskottet ska ställa sina platser till förfogande vid Socialdemokraternas extrakongress nästa år. Visst så kan alla bli omvalda, men med tanke på resultatet som vi presterat och de prövningar som vi Socialdemokrater har framför oss ser jag det som otänkbart.

Jytte Guteland och SSU var tidigt ute med kravet på verklig förnyelse och att nu Mona Sahlin hörsammar detta är bra, och det är rätt. Jag hoppas att detta kan och blir starten på en förändring inom Socialdemokraterna som verkligen är värt namnet. Det är en tydlig signal till alla inom Socialdemokraterna att omvärdera och se på sin egen insats och plats inom partiet. Jag omprövar varje dag mitt framtida engagemang och jag tar Mona Sahlins beslut som en tydlig vägledning. Detta är mina första funderingar på ämnet och jag kommer att återkomma till detta igen.

Gammelmedia på detta:
SvD / DN / SvD2 / Aftonbladet / Expressen / Aftonbladet2 / Expressen2 / DN2 /

Nymedia på detta:
Röda Berget / Tankar hos en gråsäl / Martin Moberg / Krohniskt / Johan Westerholm / Svensson / Mattes dagsaktuella /

Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: